zondag 22 juni 2014

Madrid #1

Hi lieve mensen! 

ik zit inmiddels alweer 2 weken in Madrid en zoals ik al zei zal ik elke 2 weken een photo-diary update aan jullie geven over hoe het hier is, wat ik doe, wat ik eet etc. Ik kwam hier op zondagmiddag aan en de rest van die dag bestond vooral uit spullen uitpakken, wat boodschapjes doen en de buurt alvast een beetje verkennen.


yesss, op schiphol, here I go! 


Mijn avondeten van de eerste avond, niet zo bijzonder aangezien ik even snel wat kleine boodschapjes in huis had gehaald. 

Maandag was eigenlijk de eerste dag dat ik hier echt aan het werk ging en kennismaakte met de boekers op mijn bureau. Om 10 uur sochtends zat ik al op het bureau en kreeg ik mijn portfolio, sleutels van het appartement en een werkmobieltje. ik kreeg gelijk een blaadje waar mijn 4 castings voor die dag opstonden. Die eerste dag bestond dus vooral uit lopen,lopen en.... lopen. Door al dat lopen belandde ik echter wel in de meest leuke wijkjes en kwam ik de meest mooie gebouwen en schattige winkeltjes tegen, bepaald geen straf dus. 

Amandelen om gezond te snacken tussen de castings door.

Donderdag zouden mijn mede dutchie huisgenootje Josja en ik onze examenuitslag krijgen, een spannend dagje dus en daarom gingen we als afleiding shoppen in de bekende winkelstraat Gran Via.



En geslaagd waren we!! Dat moesten we natuurlijk vieren met een Frozen Yoghurt (die zijn hier zo goed!!!) en Tapas en... oke, ook nog een nieuwe jas.

 Sun sun sun I love it! Lekker chillen in het park. 

Als je door Park El Retiro loopt zie je dit, nog meer mooie gebouwen, grasvelden, ijskraampjes, veel toeristen en hardlopende (Ja echt, in deze hitte!) mensen. Er hangt echt een gezellige sfeer! 

Rucola, avocado, ei en feta salade als avondeten, heel simpel maar zo lekker!! 

Samen met Josja ging ik Nederland aanmoedigen bij de eerste wedstrijd van het wk, tegen spanje.. in spanje... Nadat Nederland dik van spanje gewonnen had waren wij heel vrolijk, de blikken die we vervolgens kregen toen we juichend met onze roodwitblauwe vlaggen op onze wangen over straat gingen waren iets minder vrolijk haha, go dutchies! 

De volgende ochtend deed ik een shoot met fotograaf Alexis Negrin. 

Hier alvast een kleine sneakpeek van de shoot. 

rucola, avocado, feta, olijven, zonnebloempitten en paprika als avondeten. Yum! 

Op zondag lekker de toerist uithangen in Madrid. 


Ik ging samen met Josja naar de el rastro markt. Dit is de grootste markt in madrid waar men echt van alles verkoopt. 

hmmm in een van de kleine straatjes tussen de markt door kwamen we dit winkeltje met allerlei soorten olijven tegen.

Ik dacht sportief te zijn en ging lekker hardlopen. Nja lekker.. ten eerste is er hier geen park op loopafstand dus werd het hardlopen door de piepkleine winkelstraatjes en ten tweede was het bloedheet buiten. Gelukkig heb ik nu een sportschool gevonden waar ik onbeperkt kan sporten! 

afterworkout diner: couscous met tomaat olijven en broccoli.

Op een vrije dag maakte ik samen met Josja een wandeling door Madrid, in totaal hadden we ongeveer 15 km gelopen. 



Die avond gingen we naar een foodmarkt. Deze overdekte markt zag er zo mooi uit en ze hadden echt vanalles wat ik wilde kopen maar het was ook allemaal erg duur. Toch nog maar even verder zoeken naar andere plekken waar ze biologisch eten en superfoods verkopen tegen een redelijke prijs. 

Voor een groot deel bestaat mijn ontbijt hier uit havermout met sojamelk,kaneel, lijnzaad, zonnebloempitten, rozijnen en aardbeien als topping. Af en toe wissel ik weleens af met ontbijt voor de verandering, maar dit is toch wel mijn favoriet. Ik maak mijn havermout trouwens savonds klaar en zet het de hele nacht in de koelkast. Het enige wat ik dan sochtends nog hoef te doen is de aardbeien eroverheen strooien. Ik ben zelf namelijk niet zo'n van van warme havermout maar meer van de overnight oats.

Nog een foodmarkt! maar dan een iets goedkopere. 




Ik heb op deze markt ook eindelijk biologische pindakaas gevonden. Ik ben echt verslaafd aan pindakaas maar helaas kon ik hier in de supermarkt alleen pindakaas met heel veel toegevoegde suikers vinden, ik was dan ook heeel blij toen ik eindelijk een goede pindakaas zonder toevoegingen had gevonden, ik nam ook meteen een bakje hummus mee. 


En we zaten weer klaar om Nederland aan te moedigen! 



Afgelopen donderdag was de troonswisseling van de koning in Spanje. Iedereen was daarom vrij en wij ook. We maakte mooi van de gelegenheid gebruik om naar de balkonscene van de troonswisseling te kijken bij het koninklijk huis in Madrid. We hebben ongeveer 3 uur in de brandende zon gestaan maar het was het waard want we stonden heel dichtbij en konden het redelijk goed zien. 

Jummie, fruitsalade als lunch. 

groene thee met citroen, dit drink ik bijna elke ochtend bij mijn ontbijt.


Shooten met fotograaf Josefina Andres! Deze shoot was zo gezellig, iedereen was zo lief en leuk en de styling was echt wauw! Hopelijk ga ik deze mensen ooit nog een keer terugzien, wat een superteam! 

Lekker ontbijtje voor een pittige sportsessie in de sportschool! Yoghurt met appel, kaneel, lijnzaad, rozijnen, walnoten en zonnebloempitten. 

Lunchen bij Le pain quotidien! Dit was zo lekker! Alles wat ze hier verkopen en serveren is biologisch en vers bereid. Ik gok dat dit mijn wekelijks plekje gaat worden om te ontbijten of te lunchen in het weekend. Er zit er trouwens ook 1 in Amsterdam! 



Saturday night! Eerst tapas eten en daarna lekker los gaan in club kapital tot in de late (of vroege (; ) 
uurtjes. 

Dit waren mijn eerste 2 weken in Madrid, ik heb het hier erg naar mijn zin, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en over 2 weken staat er natuurlijk weer een nieuwe diary voor jullie klaar! 

Liefs, 

Daphne












































6 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen en wat een prachtige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat leuk zeg! Het lijkt me heerlijk om daar een paar weken te zitten!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke diary, geen straf om daar te hoeven zitten ;-)
    Heel veel succes!

    liefs,
    www.linlicious-style.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heerlijk om deze foto's te zien haha. Heb zelf ook een tijdje in Madrid gewoond, krijg heimwee gewoon haha! Alle plekjes zijn herkenbaar, zelfs de late (vroege!) uurtjes in Kapital. Heel veel plezier nog daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, leuk om te zien zeg! Mag ik vragen van welk merk je nieuwe jas is? Ik vind 'm echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi anneloes, Dankjewel! Ik ben er zelf ook helemaal verliefd op haha, mijn jas is van het merk stradivarius.
      Liefs, Daphne

      Verwijderen