zondag 6 juli 2014

Madrid #2

Hi iedereen!

Hier is ie alweer, mijn 2e blog over mijn leven in Madrid. De tijd vliegt voor mijn gevoel echt voorbij, nog 2,5 week en dan ga ik alweer terug naar Nederland!

hmmm mango! De mango's zijn hier echt perfect, heel groot en heel lekker! Maar ik moet eerlijk toegeven dat bijna al het fruit hier wel 10 x beter is dan in Nederland.

Fotootje van het stappen in club kapital. 

Evening sun, als de zon hier onder begint te gaan schijnt ie precies bij ons appartementje naar binnen en kan je dus gewoon binnen zonnen, perfect! Oh en dit was trouwens tijdens het wk in de wedstrijd waar Nederland in speelde, maar Josja en ik hadden stiekem meer aandacht voor dit heerlijke zonnetje. We draaide ons af en toen even om als we een doelpunt aanvoelde komen. Achja, de dutchies are still going strong! 

Waaah op elke hoek van de straat kom ik van deze geweldige bakkers met heeeel veel lekkere en vooral ongezonde koekjes, taartjes, broodjes etc tegen. Maar ik hou me in ik hou me in, misschien dat ik in de laatste week mezelf maar een keer trakteer.

Hoe Cute?! Zoals sommige misschien al op mijn instagram hadden gezien, kwam ik dit hele schattige theewinkeltje tegen, met in de etalage de tekst: 'Make tea, not war'. Ik heb er niks gekocht maar misschien dat ik binnekort toch nog maar even terug ga om toch nog even een kijkje te nemen. 

Ook kwam ik deze quinoa rijstwafels tegen, hmm let's try! 



Ik deed een shoot met Oliver Pedrosa, het was echt een heel gezellig team om mee te werken! 

Nog een leuke backstage foto!

Yes.. that time again.. Het was Josja's laatste dagje in Madrid en als afscheid moesten we echt nog 1 keer een frozen yoghurt halen natuurlijk, want zo lekker als hier zijn ze in Nederland niet te krijgen. 

Rucola, appel, mais, avocado, huttenkase en ei. Yum, dit was een salade van alle restjes eten die ik nog over had. Ik had letterlijk gewoon alles maar bij elkaar gegooid maar ik moet zeggen dat het een bijzonder lekkere salade was geworden! Misschien toch maar voor herhaling vatbaar haha. De reden dat ik alleen nog wat restjes eten in huis had was omdat behalve Josja, ik een ochtend later ook in het vliegtuig richting Nederland zat, alleen dan voor maar 2 dagen. Mijn diplomauitreiking was op 26 juni en mijn ouders hadden geregeld dat ik over kon vliegen en daar gewoon bij kon zijn, super lief! en heel leuk! 

De volgende ochtend zat ik al om 6 uur sochtends op het vliegveld en ik kon wel een espresso gebruiken.

Om kwart over 10 sochtends stond ik al op schiphol en zag ik eindelijk mijn ouders en lieve vriendje weer. Mijn vriendinnen wisten echter niet dat ik zou komen dus voor hun was het een hele verassing toen ik daar opeens bij die diplomauitreiking stond. 

Ah super lief toen ik thuiskwam had mijn moeder als verassing the almond coffee cookies van mijn blog gemaakt! die waren binnen no time op :)

En nog een verassing voor het behalen van mijn diploma! 26 Juli heb ik mijn eerste rijles dus ik waarschuw jullie alvast haha. 

yay diploma tekenen en dan eindelijk officieel mijn havo diploma de pocket! 

En de volgende dag was het alweer tijd om mijn spullen in te pakken want om 6 uur s'avonds vloog ik weer terug naar Madrid! Ik maakte van de gelegenheid maar even goed gebruik om allerlei superfoods, noten etc mee terug te nemen aangezien het in Madrid allemaal 10 keer zo duur is en bovendien heel moeilijk te vinden.

Ik kreeg die vrijdag in Nederland een bericht van mijn bureau in Madrid dat ze sportieve polaroids (naturel foto's zonder make up en styling die worden gemaakt zodat de klant/bureau een goed beeld heeft van het model) nodig hadden voor een klant. Aangezien ik niet in Madrid was liet ik mijn moeder even de fotograaf spelen en heb ik thuis nog even snel polaroids gemaakt en opgestuurd voor mijn vertrek naar schiphol, zodat ze ze nog voor het weekend binnen hadden.


Tja, nu ik toch in Nederland was had ik maar meteen even de ' hoi ik ben geslaagd vlaggen foto' gemaakt. 

En een lekkere smoothie! want een blender behoort helaas niet thuis in de keuken van het modellenappartement. 

En onderweg naar schiphol at ik mijn all time favorite salade, de bloemkoolsalade met rucola, een recept van de albert heijn. Geloof me, dit recept is het proberen waard!

En terug in Madrid at ik de volgende avond mijn favoriete quinoa recept. Het recept komt binnekort online! 

En een lekker ontbijtje! Yoghurt met chiazaad, lijnzaad, gojibessen, moerbeien, cacaonibs, appel, walnoten, rozijnen en kaneel. Een echte energieboost voor mijn workout. 

after workout lunch! 

Lekker lui op de bank via facetime Nederland aanmoedigen bij het wk! 

En weer vroeg op voor een dagje vol met castings. 

And again.. fruits fruits fruits, just can't get enough.

Autotheorie leren! 




Weekend! Dat betekent shoppen, frozen yoghurts, chillen in de zon en vervolgens belandde ik op een festival haha. 

Wk kijken via facetime met mijn ouders, wat was dit een spannende wedstrijd zeg!

De wedstrijd begon wel heel lang te duren en ik kreeg zin in snacks en opende daarom deze zak met groentechips. 

Vandaag stond ik alweer lekker vroeg klaar om de frozen yoghurt en de late night snacks er weer af te trainen en ging vol goede moed naar de sportschool. Eenmaal aangekomen was de sportschool dicht. Blijkbaar beginnen vandaag de stierenvechten en de gaypride en is daarom zowat alles dicht?! Nja, tijd voor een lekkere lazy sunday en morgen nog een poging wagen dan maar. 

Dit was het alweer, mijn photo diary van de afgelopen 2 weken in Madrid! De volgende diary zal over mijn laatste 2,5 week in Madrid gaan en verschijnt over 3 weken!

Liefs, 

Daphne 






































1 opmerking:

  1. Nog gefeliciteerd met het behalen van je diploma!
    Het ziet er naar uit dat je het erg naar je zin hebt in Madrid!
    xManon

    BeantwoordenVerwijderen